به دلیل نوسانات بازار با شماره 09100922229 تماس بگیرید

انواع مسواک

انواع مسواک از نظر جنس برس

مسواک زدن درست دندان ها یکی از مهم ترین بخش های سلامتی دندان های ما می باشد که انوع مسواک نرم و زبر بودن و کیفیت  آن مهم  است و رعایت این اصول و ویژگی آن می تواند کمک به حفظ سلامتی دهان و دندان کند.

در این مطلب تیمچه کارینو  راجع به انواع مسواک ها می گویم و دغدغه های خرید مسواک برای شما توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

انواع  مسواک های مناسب چگونه است ؟

انواع مسواک از نظر جنس مناسب مسواکی است که می تواند به طور موثر پلاک و باقی مانده ی مواد غذایی را از لای دندان ها پاک کند، بدون اینکه به لثه ها و دندان ها آسیب زده و باعث فرسایش مینای دندان شود. این مسواک باید از نظر اندازه ، مناسب با سن فرد و از نظر فرم و جنس مسواک از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا بتواند دندان ها را بهتر تمیز کند.

انواع  مسواک از نظر جنس برس

برس ها بر اساس انعطاف پذیر به سه نوع تقسیم می شود :

  • نرم
  • متوسط
  • زبر

مسواک نرم

مسواک های نرم را میتوانید در فروشگاه تیمچه با نام های مسواک اورال بی اکسپرت ، مسواک بچه دکتر ایست نیز مشاهده کنید. مسواک نرم ، مسواکی است که دارای برس هایی یا ریشه های نرم و نازک است. این نوع برس ها انعطاف پذیری بالایی دارند و به راحتی در قسمت پایین لثه حرکت می کنند و باعث تمیزی دندان ها می شود.

مسواک با نرمی متوسط

مسواک با نرمی متوسط ​​دندان ها را مانند مسواک نرم تمیز می کنند.  اما خطر آسیب رساندن به لثه ها نیز وجود دارد.

مسواک زبر

مسواک های زبر ریشه های محکم و سختی دارند که انطلاف لازم برای تمیز کردن دندان ها را ندارند اما با زبری که دارند به وسیله ی سایش، اندکی بیشتر پلاک های دندان ها را از بین می‌برند.

 

انواع مسواک

 

مسواک نرم بهتر است یا مسواک زبر

به گفته دندان پزشکان مسواک های نرم بسیار بهتر از مسواک زبر است ، این نوع مسواک ها علاوه بر تمیزی ملایم و مناسب دندان ها، آسیب کمتری به بافت دندان و لثه وارد می کنند و سلامت دندان ها را تهدید نمی کنند.

چرا مسواک نرم بهتر از مسواک زبر است؟

ریشه های نرم مسواک به آرامی پلاک های نزدیک لثه را بدون آسیب رساندن به لثه از بین می برد. بدون اینکه به لثه شما آسیب برساند. برای اینکار می توان مسواک را به صورت دایره ای روی دندان ها کشید. اما با مسواک های زبر نمی توان به راحتی جرم های نزدیک لثه ها را تمیز کرد زیرا دردناک است و باعث خونریزی لثه می شود، مخصوصا در افرادی که لثه های ملتهبی دارند.

چرا  انواع مسواک های سخت تولید می شود؟

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که اگر انواع مسواک های زبر یا سخت مضر است چرا اصلا تولید می شود؟

جواب ساده است. چون اکثر مردم اطلاعات از ضررات این نوع مسواک را ندارند.

این باور اشتباه  است که  مسواک های زبر دندان ها را تمیز تر و سفید تر می کند و جرم ها را از بین می برد، باعث شده این محصول همیشه پر فروش باشد. در حالی که جرم ماهیت سفتی ندارد. مگر جرم های قدیمی که آن هم تنها با جرم گیری توسط پزشک بر طرف می شود و جرم های تازه با همان مسواک نرم نیز به راحتی از بین می روند ، بدون اینکه سطح آنها دچار سایش شود . در واقع مهم ترین عامل در تمیز شدن دندان و پیشگیری از پوسیدگی نوع مسواک نیست، بلکه روش صحیح مسواک زدن هم است.

 انواع مسواک های سخت چه خطراتی برای سلامتی  دارد؟

انواع مسواک سخت از دو جهت برای سلامتی دهان و دندان مضر است:

  • باعث سایش و فرسودگی مینای دندان ها می شود .
  • موجب تحریک و التهاب لثه می شود.

هرچند وقت یک بار باید مسواک خود را عوض کنیم؟

به منظور حفظ اثربخشی مسواک، این وسیله باید حداقل هر سه ماه یکبار قبل از پخش شدن موهای برس و جلوگیری از آسیب به لثه باید تعویض شود. همچنین پس از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، بهتر است مسواک خود را تعویض کنید و یا در داخل محلول دهان شوریه یا با ترکیبی از نمک و جوش شرین و سرکه یک شب نگهداری شود تا ضد عفونی شود.

 

انواع مسواک

 

 

انواع مسواک برای از بین بردن زردی دندان ها

از استفاده محلول های خاص , خمیر دندان های متنوع , انواع مسواک های مختلف در مرحله اول باید در نظر داشته باشیم تغییر رنگ دندان امری نامحسوس باشد که به مرور زمان اتفاق بیافتد و این تغییر رنگ اجتناب ناپذیر است و اگر به بهداشت دهان و دندان خود توجه دارید  در مقاله قبل در مورد از بین بردن زردی دندان گفته ایم.

نکات مهم برای خرید انواع مسواک

از مهم ترین نکات برای هنگام خرید انواع مسواک که باید به آن توجه کرد ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه مسواک:

اندازه انواع مسواک ها مهم است که مسواک ها با برس های بزرگ برای دهان های کوچک مناسب نیست.

دسته مسواک :

مسواک باید دسته ای خوش دست و منعطف داشته باشد . هرچند داخل بسته بندی نمی توان خوش دست بودن دسته را لمس کرد اما با نگاه کردن به دسته و بررسی آن به راحتی قابل تشخیص است.

جنس برس مسواک:

مسواک هایی با برس های نرم بهتر از زبر است .

 

موقع مسواک زدن از لثه ها که خون می آید باید چه کنیم؟

شایع ترین علت خون ریزی لثه در هنگام مسواک زدن یا نوع مسواک مان است.

این التهاب و تورم لثه است یا ممکن است در اثر استفاده نادرست از نخ دندان یا استفاده از مسواک زبر و سخت ایجاد شود.

در چنین شرایطی اگر از مسواک زبر استفاده می کنید ، آن را کنار بگذارید و در اولین فرصت  یک مسواک نرم تهیه کنید . استفاده از دهان شویه مناسب نیز می تواند در کاهش التهاب لثه موثر باشد. اگر بعد از ۱ الی ۲ هفته مشکل برطرف نشد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

سخن آخر

همان طور که اشاره کردیم مسواک هایی با برس های زبر برای دندان مناسب نیستند زیرا باعث التهاب لثه ، خونریزی و صدمه به بافت دندان می شوند. البته روش صحیح مسواک زدن نیز مهم است. شما برای اینکه بتوانید بهترین روش و با کفیت ترین مسواک را انتخاب کنید به فروشگاه تیمچه کارینو مراجعه کنید تا بهترین مسواک را برای خود و خانواده خود با نازلترین قیمت تهیه کنید.

 

مقاله های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *